Ridpass - Samson - Nessie

Publicerat: 2012-10-19 / 23:36:00 | Kategori: Dagens Ridpass
Hoj!

Igår var jag stall ledig så jag tog en chill dag utan data.
Men i onsdags så red jag faktiskt Samson :D
Hur underbar som helst!!!
Och Johanna red Nessie :P
 
Samson: 
Han var hur mjuk och fin som helt och verkligen lätt i handen.
Lätt att styra och minska o öka.
Hans galopp var så annorlunda men ändå helt underbar!
Så SJUKT samlad så hans galopp var i samma fart som skritten men det var ändå galopp!
Fin fina Samson!

Nessie: 
Hon var helt sjukt stel i vänstervarvet och fick inte loss henne helt där.
Hon spände till så fort jag bytte till vänstervarvet.
Lite bättre blev hon men fortfarande inte helt bra.
Ett halvbra ridpass men är ändå ganska nöjd :)
För länge sen...<3



Skulle ju egentligen tömkört, men ska göra det i morn istället (lördag).
Idag har jag rid pogramridning.
Red LB1, det gick sådär, hon var ganska stel och springig och väldigt stark i munnen.
Men hon kan ju vägen själv för hon har ridit pogramet så många gånger, så ibland så sitter man bara me och hon springer... haha.

Men mer om dagen i ett annat inlägg.
Kommer lite roliga grejer snart också ;)
Pöss
 

Josefine
Publicerad: 2012-10-21 / 17:35:24 | Blogg: http://dressageworld.blogg.se

Ridit Sami? Se där!

Svar: haha, jajjamen! Trodde du visste de :P Jag och Johanna byte under ett ridpass :DUNDERBAR häst du har! <3
Emelie&Nessie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback