14 år i dagens samhälle

Publicerat: 2013-01-16 / 22:08:00 | Kategori:
Hej!
Jag har under den senaste veckan försök skriva ett x-antal inlägg, man aldrig blivit nöjd utan sparat det i utkast.
Tiden går så fort just nu och man hinner ingeting.
Läxor hit och dit är det också!
Att vara runt 14 år i dagens samhälla är inte alltid så lätt.
Alltid för mycket att tänka på, alltid för mycket att göra.
 
Du ska veta hur man ska se ut, och ha dom rätta kläderna.
Sminka dig rätt och använda "rätt" smink.
Du ska veta helt orealistiska saker och prata ett "visst språk".
Ha bra betyg men inte vara en pluggis.
Hinna vara med kompisar och plugga, samt sport eller annat fritidsaktivitet.
I mitt fall stallet, som i dom flesta fall tar upp hela dagen efter skolan.
 
Du ska ha koll på vad saker och ting heter och ha koll på senaste musiken och vad som är mest "inne" när det gäller kläder osv. Men du ska ändå våga ha din egen still och helst inte härma för mycket.
Ni vet, man ska kuna och veta precis allt!
 
Du ska alltid ställa upp för dina vänner men somsakt ändå alltid hinna med allt annat också.
Jag har fått avstå väldigt mycket pga stallet.
Men det är värt de, för när man har dom där perfecta ridpassen och allt bara sitter, då vill man inget annat än att vara i stallet varje dag och bara fortsätta övertygas!
 
Men så finns det dom där dagarna då det är kallt och blåsigt.
När man helst bara vill åka hem till en kompis eller sig själv och bara gosa ner sig i soffan med en kopp te.
Och inte alls åka ut till stallet och mocka...
 
Men livet går vidare, man ska alltid välja det som känns bäst och inte det som "ser" bäst ut.
Gå din egen väg, för när du är på toppen kan du skratta åt jävlarna som kallade dig bonde....
 
Tack för mig, nu ska jag sova, och btw ska jag som vanlig verkligen försöka bli bättre på att uppdatera!
Älskade ponni-plutt, du gör mina alldra mörkaste dagar ljusa <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback