Dressyrspecial al a bäst! <3

Publicerat: 2013-01-19 / 02:48:00 | Kategori: Dagens Ridpass
Idag var en utav bästa dressyrspecialerna på länge!
Hon kändes rikigt fin och jobbade jätte bra hela lektionen.
Finast var hon mot slutet när vi hade kommit igång ordentligt!
Jag jobbade också mycket med sitsen idag och har nog byggt upp en del magmuskler bara av det här passet idag :P 
- "Rulla tillbaka axlarna, titta up och sträck på dig" snurrade i huvudet under hela lektion!
Men somsakt var hon jätte trevlig idag och det var ett riktigt härligt pass.
Dock var det ungefär 20°- och man frös stjärten av sig...!
I slutet var mina knän så bortdomnade att jag knappt kunde gå när jag hoppade av... haha!
 
Aja, kan ju berätta övningen vi gjorde.
En ganska jobbig men jättebra övning enligt mig.
Man får verkligen jobba hela tiden och använda mycket ben.
Övningen går ut på att få hästen så lörgjord som möjligt och lätt kunna böja och ställa om hästen.
Elin hade ställt upp koner i en ring på mitt volten.
Man red helt enkelt runt på mittvolten och sedan slalom mellan konerna.
Sedan kunde man ju variera lite med att rida innanför och utanför konerna och i olika gångarter och träna övergångar.
Det låter ganska simpelt men det är jobbiare än man tror!
    Slalom mellan konerna                                       Utanför konerna                                   Inanför konerna   
 
Dock så var det inte så där många koner som på bilerna.
Sen red vi även lite gran på fyrkanten och så, men de var inget speciellt.
 
Haha, nu har ni en ordentlig beskrivning om vad vi gjorde idag på lektionen!
Ni får kommentera och säga om ni tycker de är bra med utföliga "dagens ridpass" inlägg eller om jag bara ska göra dom enkla.
 
                      ÄNGEL <3 
 
 
 
 
 
 

Vilma
Publicerad: 2013-02-03 / 20:40:04 | Blogg: http://vilmavardet.blogg.se

OMG JAG VISSTE INTE ATT DU BLOGGADE YEY LÖS UPP MIN DAAAAG!
Btw jag tycker att du ska rida på torsdag så att vi kan träffas. <3

Svar: Vet du vad! Jag ska kanske byta till eran grupp :D <3
Emelie&Nessie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback