Fredag - Lördag - Söndag

Publicerat: 2013-04-22 / 11:36:59 | Kategori:
Min helg har varit fullpropad så jag har inte hunnit blogga.
Men här kommer lite om fredag, lördag, söndag.
 
Fredag - I fredags red jag först ut på Tellus med Gabbi och Bella.
Vi red på en väg som heter Ingersväg, den är suuuperlång och jättwmysig!
Vi körde en helt kravlös uteritt och bara myste! <3
Mest skritt men en del trav också och såklart lite galopp!
 
Sen red jag Nessie i dressyrspecialen vilket gick helt underbart superbra!!!
Hon var sjukt fin och hade en stadig form hela tiden, jag fick ett jättebra stöd och kunde skjuta på henne ordentligt utan att hon kom ur formen.
Hon var väldigt arbetsvilig och känslig för skänklarna vilket innebar fina ökningar och fattningar.
Men även övergångarna bakåt (dvs från galopp till trav och trav till skritt osv) funkade också bra och hon behöll den stadiga formen hela tiden!
Duktig ponnii <3
 
Lördag - I lördags så jobbade jag i stallet från 8:00 - 17:00 och efter det skulle jag hinna till stan till 18:00 och då även hinna hem och fixa mig...
Men det gick, för jag fick gå lite tidigare och hann då med halv 5 bussen.
Men jag hann inte rida Nesslan :(
Så på...
 
Sönsag - så åkte jag ut även då och fixade henne ordentligt och myste med henne för det var nämligen henne födelsedag <3 <3 <3 
Hon fick massa äpplen och hela hon vart avtvättad i spolspiltan och sen tömkörde jag henne ett tag.
Vet iof inte om hon tyckte det var sådär jääätttee roligt av bli tvättade... men hon fick bli de iaf... he...
Sen tömkörde jag och det tyckte hon var roligt, hon sprang på och det var inget märkvärdigt, hon tog det inte så seriöst om vi säger så.... hon fick några ryck osv men det är ju Nessie, ha<3 
 
Så nu har ni lite om min helg... bättre inlägg kommer senare under dan :)
Ronaldo får stå för bild, fotade honom för nån vecka sen!  Såååå snygg häst han är!
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback