Shit...!

Publicerat: 2011-05-14 / 19:44:20 | Kategori:
Idag har jag ridit och varit med jordens knäpaste häst!!
Så här var det:   När jag kom till stallet så tog jag in Nessie på en gång.
Hon var lite grining i hagen då hon inte ville komma på en gång.
Men sen fick jag fast henne och det gick jätte bra ända tills jag skulle ställa upp henne i gången i stallet.
Då börja hon bråka.
Men snälla Jossan hjälpte mig och hon fick fast henne.
Bara det att sen börja hon bråka igen.
Hon ville absolut inte stå still och hon krafsa med hovarna hela tiden.
Då släppte jag in henne i boxen så hon fick äta sin lunch.
Hoppades då på att hon skulle lugna sig.
Men nej nej.
Hon fortsatte och fortsatte!
Till slut ringde jag Eva-Lotta oh fråga vad jag skulle göra.
Hon tyckte då att jag skulle släppa ut henne igen så jag kunde mocka och det.
Så då gjorde jag det.
Då vart det entligen lite lung och ro!
Sen vid typ kvart i fyra kom Eva-Lotta och då hämta vi in henne igen.
Och så gjorde vi i ordning henne så jag kunde rida.
Och när vi först skulle rida en lite skogs runda så vart hon helt stisig igen!!
Hon hade värdens typ snabbaste skritt och ville inget annat en att komma tillbaka till stallet.
Så efter att hon gjort några konstiga små språng så kom vi tillbaka och red på ute volten.
Där vart hon lite lugnare och avslappnare.
Vi arbetade på voltspår och gjorde lite övningar i typ 20 minuter och sen när vi gjort i ordning allt och allt var klart så åkte vi hem.
Då var jag HELT utmatad!

Och i morgon tar vi nya tag och åker ditt igen.
Ska rida även i morgon.
Så får se hur hon är då.

Här är lite bilder.












Och en vidio.


Knäppa häst, säger jag bara!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback