Riktigt dressyrpass

Publicerat: 2012-10-24 / 22:55:26 | Kategori: Dagens Ridpass
Dagens ridpass var väldigt krävande och hej och hå vad både jag och Nessie jobbade på!
Vi red ett ordentligt och hård dressyrpass i ridhuset vilket var superbra och nyttigt!
Hon var till en början helt SJUKT stel i vänstervarvet.
Helt låst och oböjbar!
Men efter kanske 20 minuters slit så släppte det lite.

Det blev ju att halva ridpasset gickk ut på att få henne mjuk och böjbar, men vi tränade även lite på trav och galoppökningar.
Hon var faktiskt väldigt duktig och ett tag under ridpasset (typ i slutet) var hon helt UNDERBAR!
Hon bara svävade fram och jag höll knappt i tygglarna!
Kan ha vart en utav det bästa stunderna jag och Nessie haft alltså!
Och det är ju bara änu att bevis på att med en jäkla massa slit så får man riktigt fina resultat.
 
Men i slutet vart hon supertrött och hängde typ i tyglarna.
Då kände jag ändå att hon hade vart så duktig så jag slutade där istället för att försöka få henne sådär fin igen, för jag ville inte att hon skulle bli änu tröttare så det gick sämre utan avslutade när det ändå gick bra.
Man ska ju avsluta när det går som bäst!
Hon fick såklart morot och massa beröm när vi kom in <3

Gick även lite på utabanan med henne sen för att träna lite på att hon ska lyssan på mig.
Stanna när jag stannar och gå när jag går.
Superduktig även där <3

Nu ska jag sluta babbla!
Se you soon!


Fullpropad ryktväska! För övrigt från i sommras på bodalägret! Saknar sommaren :/ <3
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback