Fina ponnysar <3

Publicerat: 2012-10-15 / 22:21:00 | Kategori: Dagens Ridpass
Nessie:
Ja, det där med att rida ut blev det ju inget av.
Rengnet bara öste ner och nää, då är det inte kul att rida ut.
Förhoppningsvis kan jag göra det i morn istället.

Idag vart det ridhuset, red barbacka och körde lite lättare dressyr.
Hon vart fakiskt hima fin och mjuk i slutet.
Dock så har jag gjort något med axeln så det gör lite ont när jag spänner mig för mycket i den.
Men som sakt så vart hon himla fin efter ett tag <3


Tellus:
Fick även äran att rida Tellus idag :)
Han är helt anerlunda mot Nessie (kanske inte så jätte konstigt :P ) men väldigt rolig att rida.
Han var till en början lite stretig och bett tag i bettet, men efter ett tag släppte han efter lite och jag kunde trycka på lite mer utan att han for iväg som en raket.
Väldigt känslig för skänkeln vilket är helt anorlunda mot Nessie :P
Fick rida med på en lektion men var ju då tvungen att hålla mig lite borta så jag inte kom ivägen.
Så jag red mesta dels bara på en volt.
Men det gjorde inte så mycket för då kunde jag jobba mycket med böjning och ställning mot mitten så han skulle släppa lite i nacke, hals och mun.

Riktigt kul var det i alla fall.
Och inte bara för att han är en rolig häst att rida utan också fr att det är lite omväxling från Nessie.
För även om jag älskar att rida Nessie så behövs det lite omväxling för att hålla gnistan uppe ;)
Fin fina Tellus med fina Sanna <3

Nu ska jag nog göra mig i ordning för att gå och sova.
Pöss på er
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback