Dagens ridpass

Publicerat: 2012-05-04 / 22:28:38 | Kategori: Dagens Ridpass


(Gårdagens ridpass)
Har inte ridigt ett hårt pass på ganska länge nu så jag kände att det var dags.
Till en början var hon stel och välte ganska mycket, när hon väter får man trycka på lite extra så hon bär upp sig själv.
Hon välter igentligen för att hon tycker det är jobbig och då genar hon för att slippa bära upp sig själv, vilket också gör att hon blir lite ostabil.

Efter ett tag kändes hon finare och mjukare.
Då började jag med lite galoppombyten villket gick sådär.
Hon drar lite direkt efter bytet, villket gör att vägen blir superdålig.
Men annars tyckte jag hon var duktig.

Till slutet var hon riktigt fin i alla gångarter och hade en väldigt fin trav i ett riktigt bra tempo.


(Dagens ridapss)
Jossan och jag planerade ha lite markarbete.
Så vi la fram lite bomar och två små hinder.
Men typiskt nog så var det en annan som kom och gjorde om allt till högre hinder för att hon själv skulle hoppa.
Och detta såg vi då inte efterosm vi var inne och borstade på hästarna -.-

Men hon hade även ställt upp ett mindre sockerbitshinder som vi frågade om vi fick hoppa på villket vi fick.
Och Nessie hoppade faktiskt riktigt fint på de.

Det vart lite mer hoppning en markarbete för mig för när jag hoppar med Nessie så måste jag lägga ner ganska mycket tid på att bara överhuvud taget få över henne.
Men mot slutet så kunde jag fokusera på lite annat också för då hoppade hon på jätte fint.
Dock var hon väldigt väldigt taggade och jätte på tårna så hon kunde knappt stå stil.
Men jag tycker ändå hon var duktig :)

<3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback