Onsdagen den 8 augusti

Publicerat: 2012-08-08 / 22:54:35 | Kategori: Dagens Ridpass
Dagens datum till rubrik, vet inte varför men sak samma.
Jag har tillbringat min dag i stallet och har bland annat ridigt Nessie och ridigt Tin-Tin en kort stund.

Nessie: Tog in henne från sommarhagen, hon får stå där nu även fast jag håller på att sätta igång henne så jag tar in henne varje dag och gör iordning och rider henne.
Hon var lugnare idag en igår och det var såklart skönt, men helt lugn va hon naturligtvis inte!
Kändes fin i skritten, jag fortsatte på samma team som igår, att ställa och böja mycket för att få henne så mjuk och lösgjord som möjligt.
Sen in och borstas av och sedan ut i hagen igen.

Tin-Tin: Skulle bara sitta upp en sanbbis på honom och rida igenom LB1 pogramet.
Det är nämligen så att Eva-Lotta (min ridlärare och även Nessie ägare) har ridläger/dressyrkurs och dom ska ha en lite dressyrtävling men dom flästa hade inte tävlat förut och då är det ju svårt att kunna pogramet.
Så det red jag igenom de då alltså.
Det gick helt okej, har inte ridigt honhom särskillt mycket så lite nytt var det att rida pogram på honom men man märker att han är en duktig dressyrponny.

Överigt: Ja, sen hjälpte jag till lite på dressyrkursen och så men mycket mer var det nog inte jag gjorde idag.
Därimot kan jag ju berätta att jag har tänkte fixa skåpet i stallet lite, Jossan (<--länk) som red Nessie förut har målat om sitt skåp och det blev så fint och såg så frächt ut så jag tänker göra det samma.
Det protjektet påbörjar jag imorgon.
Ska ta lite för och efterbilder också så ni får se :)

Min uppdetering är fortfarande inte den bästa men jag håller på med flera inlägg som inte är färdiga en så håll ut!
Och dessutom ska jag ta en photoshot nån dag för jag har lite bildbrist, KONSTIGT NOG, med tankte på hur mycket bilder jag har!



Lena Åkerström
Publicerad: 2012-08-09 / 09:01:45 | Blogg:

Vad härligt du har haft det och kommer att ha det hela hösten med Nessie och de andra hästarna. Det märks när du skriver att du verkligen ÄLSKAR det här.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback