Hej igen alla!

Publicerat: 2012-08-27 / 09:00:21 | Kategori:
Hejsan alla trogna blogläsare som trots att jag varit så dålig på att hålla uppdateringen vid liv tapert fortsätter läsa min blogg, ni är BÄST!

Mycket har hänt sen sist jag skrev!
Jag har bland annat börjat skolan -.- Men även haft min första lektion i dressyrspecialen med Nessie:D
Nessie är helt igång nu och vi jobbar på att komma tillbaka till det vi hade innan sommaren.

I onsdags tror jag det var så red jag för Frida, en tjej i stallet som är grymt duktig på det mesta som innefattar hästar.
En väldigt lärorik lektion och väldigt rolig.
Nessie var duktig och det gick himla bra faktsikt, dock så fick hon sina ryck då hon inte ville göra nånting alls och bara dumade sig men sen typ en halv minut senare var allt bra igen... haha!
Vi jobbade till en början med en övning hon kalade "lång och låg" och den övningen gick ut på att ha häsen lång och låg :) Logiskt va!
Det gick himla bra och hon blev verkligen låg och höjde ryggen ordentligt som det var menat.

Efter de visade hon hur jag skulle göra för att Nessie inte skulle skjuta ut bogen som hon gör lite för ofta.
Det gick väl också ganska bra men måste lära mig att korrigera det lite bättre och eftersom Nessie fått göra så nu ett tag så vet hon precis hur hon ska göra för att det ska bli så svårt som möjligt för mig att korrigera tillbaka de.
Men vi får jobba på de.

Somsakt en väldigt rolig och lärorik lektion!

På torsdagen vilade hon och i fredags så var det dressyr special premiär för mig och Nessie.
Det var himla roligt men absolut en utmaning.
Jag kunde nog ha ridigt något bättre en vad jag gjorde men det får vi ta igen på nästa lektion.
Hon var desutom ganska så seg och inte så lyhörd som jag kanske velat men hon gick på sommarebete och har då inte fått regelbundet med mat så hon har nog blevit seg pågrund av de.
För även idag när jag skulle tömköra så var hon väldigt seg.

Nej nu ser jag att det här börjar bli ett väldigt långt inlägg så jag ska sluta nu.
Uppdetering: Skulle publicerats igår.

Nessie påväg ner i en rullning :P 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback