Dressyr Special

Publicerat: 2012-08-31 / 22:17:30 | Kategori:
I dressyr specialen idag tränade vi mycket på sitsen.
Vi red utan stigbyglar och red som en evighetsbana.
Man skulle bland annat rida mellan två bomar och göra halter i mitten.
Travökningar, volter i skritt, trav och galopp, galoppfattningar och massa mer.
Nessie kändes helt okej, hon var ganska stark i munen och flera gånger bett hon tag i bette och bara sprang.
Hon var även lite tung och hänge liksom i bettet så det blev min uppgift att hålla upp hennes huvud, vilket lir väldigt tungt och man måste spänna magen så man nästan får ont och det vill man ju inte!
Men i slutet vart det bättre och hon orkade bära sig mycket mycket bättre.

Kanske inte våran bästa träning men helt klart bättre en föra veckan.
Imorgon ska jag trimma lite på utebanan om vädret tillåter och då ska jag jobba lite med det vi gjorde idag.

Veckan har bara flygit iväg och det är redan fredag... men jag klagar inte ;)
I helgen är schemat  lördag: trimma   söndag: vila
Och på måndag ska jag prelemenärt träna för Frida igen :D

Men nu därimot ska jag gosa ner mig i soffa och bara mysa och verkligen njuta av helg och ledighet :)))


Snart hade jag tänkte lägga upp bildbomb också :D 

Eva-Lotta
Publicerad: 2012-09-01 / 04:47:13 | Blogg:

Kul att det gick bra! Hon är ju inte i kondition än efter sommarvila o dessutom vaccin i måndags, det kommer bara bli bättre :)
Har du kollat ngt mer med Elin om Grönt Kort kurs? Börjar brinna i knutarna... ;)
Vilken härlig rull-bild! Bästa Grodan <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback