It feels good!

Publicerat: 2011-05-28 / 19:32:04 | Kategori:
Hejsan Svejsan!

I dag har det varit en riktig toppendag!
Har varit i stallet med Sarah.
Dagen följde såhär:  Vi hämtade in Nessie, och ställde henne i gången.
Borstade av henne och sadlade och tränslade.
Och red sedan ut i skogen.
Sen red vi på utevolten.
Hon var hur duktig som helst.
Och allt gick jätte bra!

Vi tog in henne i boxen så hon fick äta sin lunch och medans hon gjorde det så gick vi och hämta en annan häst ur hagen så den också fick äte sin lunch.
När Nessie ätit färdigt så beta vi henne lite och sen släppte vu ut henne i hagen.
Gick sedan och hämta den anndra hästen och släppte ut den me.

Sedan gick vi och åt glass, mums!! :P
Och sen återvände vi till stallet och började mocka.
När mockningen var klar gick vi och fotade lite.

Och sist men inte minst gick vi och hoppade över lite hinnder.
VI hoppade alltså, utan hästar
Det var faktiskt lite roligt och se hur hökt men kunde hoppa! :P
Filmade lite när vi hoppade så det kommer!

Det var en riktig toppen dag!
Tack Sarah för en underbar dag!

PS; detta var alltså gårdagens ridpass.



Här kommer dagens!

när jag kom till stallet gick jag och mockade, satte mat och hö.
Och sedan kollade jag när Eva-Lotta hade lektion.

När det var klart gick vi ner och hämtade Nessie och gjorde i ordning henne för att rida.
Dock gick det inte så bra i dag då det stod hinnder på ute-volten och jag tängte "ja, då kan vi sänka ett hinnder och trava lite över dom!" men... ja hon är ju en smart häst med bra minne, så självklart kommer hon ihåg hur läskigt det var att göra det föra gången så hon vägrar gå över några bommar.

Det gjorde det hela jobbigt.
För när vi sen skulle galoppera utan att gå över några bommar så ville hon inte galoppera.
Hon trode då att vi skulle hoppa! :P

Så visst var det lite jobbigt, men jag vann till slut och där slutade vi sedan.
Ja, så var väl mitt ridpass i dag.
Lilla grodan är en smart häst hon!


Smart och söt!


Sarah - Elit med Flit
Publicerad: 2011-05-29 / 22:32:30 | Blogg: http://sarahfolkessons.blogg.se/

Tack själv för en underbar dag:)

Nu vet jag även vad du önskar dig i julklapp:)



Jag får ta och följa med dig någon mer gång, så får jag bjuda på glass:P



kram<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback