I dag har jag sutit på värdens finnaste barabacka

Publicerat: 2011-05-31 / 23:02:42 | Kategori:
Hejsan!

Ja, rubriken avslöjar ju lite... men berättar endå.


Vi red alltså ut barbacka en liten stund.
Inte jätte lång bit men det var riktigt mysigt.
Lilla Nessie var värsta pigelinen och sprang fram.
Men kan ju skrytta med att jag har en hyfsad balans och ganska fin sits.
Så jag satt ju kvar på ryggen! :P

Vi skrittade först och sen när vi kom till lite mjukare mark så travade vi.
Det gick väldigt bra och hon lysnade fint, fast hon var väldigt pigg!
Det är jag nöjd över!

När vi kom tillbaka så gick vi till en så kallad "gräs-ute volt" typ.
Det är en hage men man kan rida i den.
Det kan man väl i och för sig i alla hagar... men den här får man rida i.

Där var hon först väldigt osäcker. Hon ville gå runt hela hagen och titta sig om kring och hon tänkte inte gå upp i nån trav.
Men efter ett tag släppte det och hon vart pigelin igen!
Det var så roligt för hon värkade verkligen tycka det var kul!
Vi travade lite och efter en stund fattade vi lite galopp.
Det tyckte hon var väldigt kul, och det syntes.
Detta var absolut nått man måste göra om!

Tyvär lämnade jag kamran hemma då jag hade så många bilder på den.
Men det kommer väl fler tilfälen!

Det gick i alla fall jätte bra och jag är grymt nöjd med Dagens Ridpass!


Provsmak från i lördags ;) Fler bilder kommer!




Sarah - Elit med Flit
Publicerad: 2011-06-01 / 21:27:56 | Blogg: http://sarahfolkessons.blogg.se/

Passa på att ha så kul som möjligt nu när du kan rida ponny:)



Jag glömde bort att en dag skulle jag bli för lång för ponny och när den dagen kom, insåg jag att det var så mycket mer jag hade velat göra med alla ponnysar..



Då blir man lite ledsen och arg på samma gång och sen får man säga ett svårt farväl till dom...



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback