Gårdagens Ridpass

Publicerat: 2011-05-25 / 15:13:32 | Kategori:
Hej hej!

Glömde skriva Dagens Ridpass i går så ni får et i dag i stället.
Här kommer alltså Gårdagens Ridpass!


Först red vi en kort skritt runda som uppvärmning.
Och sen red vi på ute volten.
Hon var som vanligt seg i början.
Men i dag/går var hon extremt seg, hon ville inte alls trava eller ens skritta i ett lite snbbare tempo!
Inte ens när jag fick ett spö vaknade hon!!

Vi tog fram några bommar som vi gick över.
Och tillslut fick jag då upp henne i trav oh då trava vi även överdom.
Hon hade inte blivit så mycket piggare men hon travade i alla fall.

Vi hade stält stöd brevid bommarna så hon fick vänja sig med att dom stog där.
Och efter en stund höjde vi lite.
Bara jätte lite men ändå så det blev ett litet hinnder.
Vi trava över dom och sen tog vi en skritt pause.

När pausen var klar började vi trava igen och sedan galoppera.
Hon var först inte riktigt med på noterna men sen när hon förstod blev det roligare för både henne och mig.

Vi trava sedan över hinndret igen som vi nu hade höjt lite.
Då vart hon plötsligt mycket piggare och tyckte det var riktigt roligt.

Vi höjde ytligare lite till.
Och hon hoppa glat på!
Tills hon antagligen plötsligt såg nåt och vart rädd och tog ett jätte skut över det lilla hinndret.
Allt gick bra och jag tyckte det var kul.
Men Nessie vart rädd för sig själv och vart osäker.
Så vi fick börja om från början och sänka hinndret till ett putte hinnder igen.

Men jag är ändå supernöjd med Dagens/Gårdagens Ridpass.
För det var första gången jag hoppade henne och det ver superkul!

Tyvär fick jag jätte brotom när jag skulle upp till busshålplatsen så jag glömde kamran, klantig som man är! :P
Men i dag ska jag se till att inte glöma den.
Så det kommer nog bilder i kväll!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback