Fågestund del 1

Publicerat: 2011-05-23 / 21:57:54 | Kategori:
Här kommer del 1 av frågestunden!
Tack för alla frågor!
Ska nu försöka besvara dom så gott jag kan!



Hur länge kommer du vara medryttare på Nessie?

Igen aning!
Men självklart vill jag vara medryttare så länge jag bara kan!
Det jag gör just nu är som en dröm för mig så självklar vill jag fortsätta så länge som möjligt!



Hur hittade du Nessie, alltså hur fick du reda på att hon sökte medryttare?

Det var faktiskt inte jag som hittade Nessie.
Eller alltså.. jag har åkt med Eva-Lotta (min ridskolelärare) hem från stallet efter mina ridlektioner sen ganska långt tillbaka. Så vi lärde känna varandra väldigt bra.
Och plötslig en dag kom den gyllene frågan om jag ville hjälpa till att ta hand om Nessie då henne föra medryttare Jossan (www.dresyrponnisarna.blogg.se) fick en egen jätte fin häst.
Så det var så det gick till.


Hur ser en vanlig dag ut för dig i stallet? / I vilken ordning gör du stallsysslorna? Eller du kanske bara gör det du känner för, och inte tänker så mycket på vad du ska göra först o.s.v.

En vanlig dag i stallet... ja det blir väl typ så här: När jag kommer till stallet går jag först och byter om och så om jag inte redan gjort det hemma.
Sen mockar jag, sen fixar jag mat och hö, sen byter jag vatten och sen hämtar jag Nessie.
Sedan borstar jag henne och gör i ordning henne, rider, och sedan i i stallet och borstar av henne.
Sedan in i boxen.



Typ så.
Men ibland kan det vara så att hon får äta sin lunch innan jag börjar borsta henne.

Om du skulle rida OS, i vilken gren skulle du göra det i?
Hoppning, dressyr eller fälttävlan?


Alltså om det skulle vara med Nessie så skulle det nog bli dressyr eftersom det är det hon är bäst på.
Men skulle jag få välja helt frit skulle det nog bli hoppning.
För det är det jag gillar alldra mest.
Men om jag nu nån gång i livet skulle få rida i OS så skulle det inte spela så stor roll.
För det är stort nog att få göra det, så känns det just nu i alla fall.


Vad gjorde att du fastnade för just henne?

Som sakt så var det inte jag som "hittade" Nessie.
Men nu i efterhand så känns det helt rätt.
Hon är både en utmaning och en underbar kompis som jag älskar och alltid kommer att älska!




Har Nessie bockat eller sparkat bakut med dig på ryggen, tiden du haft henne alltså?

Nä, faktiskt inte!!
Eller jo en gång i skogen när hon var riktig busig och stålig!
Men annars har hon faktiskt inte gjort nåt sånt.
Hihi, hon kanske upptäkt att hon inte är unghäst längre.
Utan att hon faktiskt är 19! :P

Vilket (förutom hästar) är ditt favoritdjur?

Hundar helt klart!
Dom är så otroligt söta och alla raser har sen egen charm!



Det var några.
Men det kommer fler, fast i ett annat inlägg.
Del 2 får ni i morgon.









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback