Det är en MYCKET bra dag idag!!!

Publicerat: 2011-07-31 / 22:34:07 | Kategori: Dagens Ridpass
Hej!

Ojoj OJ!
Jag har massor att berätta om!
Kan inte bäretta om allt idag, men kommer dela upp det lite i olika inlägg.
För jag har SJUKT mycket bilder att vissa!
Och VÄLDIGT mycket att berätta!

Men kan ju börja med att säga att jag haft en otroligt roliga dag i alla fall!
Så här gick min dag i en snabbverjation:
Kom till stallet och mamma hjälpte mig med skåpet så nu är det klar, SKÖNT.
Sen gick jag upp till ponny rundorna och där fanns Jossan och Ida.
Trötta var dom!

Sen gick vi ner till stallet och fixade lite grejer och sen gick vi ner till "vårt" stall där Nessie, Samson och Vicktor står.
Vi gick och hämta Samson och Vicktor.
Och så fixade dom i ordning hästarna medans jag tog massa kort.
Sen red dom och jag tog MASSA kort.
Efter dom ridigt borstade vi av dom en gång till och sen släppte vi ut dom i hagen igen
Sen fick jag och Jossan sjus till sto hagen och där hämtade vi Nessie.
Det var Idas pappa som sjusade oss och sen åkte Ida hem med sin pappa.
Jag och Jossan gick med Nessie till stallet och borstade av henne och visiterade lite och sen red vi i paddoken.
Dock bara skritt.
Men det var kul ändå.
Fast Nessie är verkligen låst just nu!
Hon är superstel och vi trändei stort sett hela tiden på att bara få bort stelhetan att få "loss" henne liksom!
Men det var riktigt svårt hon satt verkligen fast!

Och sen när vi var klara red vi tillbaka till hagen och släppte ut henne :)
Ojoj, ett väldigt långt inlägg vart det nu!
Men sist men inte minst kom Jossans pappa (eller det är nog inte hennes riktiga pappa tror jag) och hämtade oss.
Och nu är jag sjukt trött och har väldigt ont i benen.
Orkar inte ladda upp några bilder nu så gör det i morgon i stället.
Hoppas ni orkade läsa denna långa faktabok :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback