Två veckor känns som en evighet

Publicerat: 2011-08-10 / 17:22:11 | Kategori: Dagens Ridpass
Ja, seriöst asså!
Vet inte om Nessie kommer klara att bara få vara i boxen i två veckor!
Och helt ärligt inte jag heller!
Hade ju vart kul om man kunde beta henne eller att hon fick gå i nån liten hage eller kanske till och me att man kunde gå lite promenader med henne.
Hon kommer ju bli helt tokig, kan tänka mig att det kommer va rulle på henne när jag sitter upp igen om två till tre veckor.

Och hur det ska gå att bara ha henne i boxen???
Hon har ståt där en dag nu och idag när jag var där så kunde jag inte sätta fast henne i boxen för då fick hon värsta paniken.
Och hon ville absolut inte stå still när jag skulle borsta henne.
Och till och me gräset jag plocka åt henne gick bort.
Hon åt inte gräs???
Herregud asså, ALLT hon ville var att komma ut ur boxen och ut från stallet.
Men jag förstår henne.
Jag hade nog inte heller bara ståt om jag var tvungen att stå på ett och samma ställe hela dagen.

Hur som helst så kanske hon lungnar ner sig sen när hon insätt att det inte hjälper att stissa runt så som hon gör.
Men det kan ju dröja några dagar :S

Jag tycker liksom mest synd om Nessie.
Visst kan det vara tråkigt för mig att bara stå och borsta men hon får ju inte gå utanför boxen liksom!
Och det får ju jag.
Fast just idag så hade jag väldig lust att stå och pyssla om henne.
Men det var ju sådär halft lätt när hon sprang runt och viftade iriterande med svansen, sammtidigt som öronen låg bakåt. Hon är fruktansvärt arg över att bara få stå där!
Jaja, ni har säkert fatta hur hon är nu så jag behöver kanske inte skriva mer om de.
Men vill bara säga de att det är bara för att hon står där hela dagarna som hon är såhär.
Annars är hon värdens underbaraste och brukar älska när jag borstar henne.

Eva-Lotta
Publicerad: 2011-08-11 / 15:21:29 | Blogg:

Kommentarerna kommer nog tillbaks när skolan börjar, tror alla är lite sommar-lata... ;) Slöläser igenom de bloggar de brukar följa, men orkar inte kommentera, så håll ut, du är jätteduktig!! Kramar

Linnea
Publicerad: 2011-08-13 / 00:17:06 | Blogg:

Vi va iaf och kollade till Nessie nu ikväll och hon verkar mkt lugnare när hon fått byta box =) Hon får stå och retas med Ernst hehe



Kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback