Ut och galoppera!

Publicerat: 2012-09-06 / 21:27:00 | Kategori: Dagens Ridpass
I förigår (tisdag) red jag ut med Elin & Timon och Frida & Tellus.
Vi red ganska långt in på en väg som kallas ingers väg.
Det blev mycket trav och galopp vilket Nespan tycke va VÄLDIGT kul!
Testade rida på ett annat bett och hon blev faktiskt mycket lättare att hantera och inte alls lika stark.
Hon var lite stuttsig och ganska så pigg så det var nog behövligt med lite galopp!

Igår så testade jag trimma lite dressyr på utebanan med det bettet jag red ut me.
Och Nessie gick så GUDOMLIGT fint!! <3
Hon vart så lätt och mjuk i munen och var lyhörd och just av den anldeningen att hon var så lätt i munen så behövde jag inte hålla i henne så mycket och då vart hon väldigt känslig för skänken!
Så himla underbart det var att rida igår!!!
Ska fortsätta rida på de bettet ett tag till så vi kommer framot med lite annat innan jag byter tillbaka och tränar på de vi brukar ha, alltså ett vanligt tredelat :)

Ni får ursäkta mig för min dåliga uppdatering men jag HINNER VERKLIGEN INTE!
Jag brukar skylla på det och massa annat men den här gången är jag helt ärlig!
Det är så mycket läxor så jag tror serigöst att jag går in i väggen snart!... och då har vi bara gått i skolan drygt 3 veckor liksom!  lucky me! </3 

Men ni får ha det så bra tills det att jag bloggar igen för jag vet inte när det blir nästa gång, kanske i morn, kanske om en vecka... haha!  

      


 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback