Ennu ett åsikts inlägg

Publicerat: 2012-01-05 / 18:45:00 | Kategori: Åsikts inlägg
Min åsikt om taskiga kommentarer.

Ja, eller hur man nu ska förklara de.
Så här är de.
Nessie kan vara en ganska "sur" ponny.
Eller hon kan rättare sakt se sur ut, men mest för att hon är sån liksom.
Inte för att hon planerar göra något dumt, villket många verkar tro.
Jag får nästan dagligen höra av personer villken sur och elak ponny Nessie är.
Som aldrig kan vara glad och bara biter och sparkas.

Jag tycker det här är HELT fel då Nessie visst kan vara glad!
Nessie är som hon är och förkännar inte att bli kallad surponnyn!
Och det tar även på mig!
Att få höra att jag rider typ värsta "monsterhästen".
Det är inte kul!!
Jag fattar inte varför man ska slänga ut såna helt onödiga kommentarer.

Jag kan absolut förstå att man inte vill gå förnära Nessie bak eller nåt sånt för att man vet att hon har sparkats förut, men jag kan bli rent uppriktigt sakt skit ledsen när nån går fram till en annan häst och myser och kelar och sen går förbi Nessie och säger: Hej surpuppa...  HALLÅ!!! TÄNK EFTER! DÅ KAN DU HELLDRE SKITA I ATT SÄGA NÅT!!! 

Jag menar det är ju nästan som och gå och säga "hej fula häst"!!!
Okej,visst, första gångerna, jag tog det som ett litet skämt.
Men nu inser jag att nästan alla som sägerde faktiskt menar de!
Jag blir riktigt arg och ledsen faktiskt!

Jag vet, Nessie kan vara en "sur" ponny ibland.
Men dom som säger det dagligen har tydligen missat alla gånger då Nessie varit riktigt riktigt glad.
När jag ridigt ut och galopperat och hon sätt ut som den lyckligaste ponnyn ever!!

Ville bara säga de, har velat gjort de länge men inte riktigt kommit fram till om det är rätt att göra de.
Men nu börjar det faktsikt hända lite för många gånger.
Är trött och ledsen på de.

Så slutta upp me de och tänk efter innan då står och skriker ut villken fruktansvärt sur och dum ponny Nessie är.
Det finns faktiskt dom som verkligen älskar Nessie (exempelvis jag!!) och som inte tycker det är så kul att höra allt detta!
Nessie kanske inte tar åt sig men hon förkännar det defenitift inte!
GLAD PONNY!!!<33333 Du är finnast i värden Nessie<333




Josefine
Publicerad: 2012-01-06 / 01:32:48 | Blogg: http://dressageworld.blogg.se/

Bra inlägg Emelie! Det ligger nog ganska mycket ironi också bland många, men ändå. Bästa Nessie, gud vad jag saknar henne! Kanske skulle kunna få rida henne någon dag? :D

Annika
Publicerad: 2012-01-06 / 17:31:52 | Blogg: http://annikahellberg.blogg.se/

Hej!



Jag red Nessie innan Jossan i 3 år och jag kan bara säga att jag blir upprörd av detta! Nessie är inte sur, hon är bara personlig! Jag gick in och hälsade på henne i tisdags och hon var hur glad som helst! Jag blir så OTROLIGT glad att du försvarar henne och det märks verkligen hur mycket du tycker om henne! Även om det är som Jossan skriver stämmer så tycker inte jag att det riktigt är okej mot varken dig eller Nessie.



Hoppas allt går bra och att dom andra förstår hur underbar Nessie är! :)

Linnea
Publicerad: 2012-01-06 / 20:42:38 | Blogg:

ÅÅÅ mina 3 nessieflickor som försvarar våran lilla älskling, vackert och ALL kärlek till er <3



Vi känner Nessie alla 4 jag har känt Nessie i 15/16 år och hon ÄR en fantastisk ponny, med humör ja visst men OJ va hon kan va GLAD!



Även fast det ligger en del ironi i dessa uttalanden så förstår jag att du tar åt dig Emelie för att du verkligen älskar Nessie så mkt. och jag kan bara säga att det är småsinta okunniga människor som säger en sådana saker. kanske till o med är lite rädda för att dom inte vet var dom har henne? Dom förstår sig inte på Nessie, för hon är en ponny med ett hjärta a guld MEN hon släpper inte vem som helst in på livet det är en sak som är säker. Hon är underbar mot dom som förtjänar det och tänk vad mycket glädje hon har spridit hittills i sina snart 20 år!



Kram på världens bästa Emelie

Olivia
Publicerad: 2012-01-06 / 22:53:15 | Blogg: http://nittiootta.blogg.se/

Jag tycker verkligen inte att hon ser ut som en sur häst, visst jag har inte träffat henne. Men ville bara säga det :) ni passar verkligen jätte bra ihop!! :)<3

Josefine
Publicerad: 2012-01-07 / 17:02:35 | Blogg: http://dressageworld.blogg.se/

Jag håller helt med både Linnea och Annika! Fast det ligger ironi bakom dom flesta orden så sårar dom lika mycket ändå. Det är absolut inte okej att gå och säga dag ut och dag in att hon är sur hela tiden, för det stämmer inte. Hon är en helt underbar häst, världens bästa. :)



Förresten Emelie, du är jätte duktig med henne :) Lycka till och säg till om du vill ha hjälp någon dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback