Skutta lite...

Publicerat: 2012-08-20 / 20:28:18 | Kategori: Dagens Ridpass
haha, idag skulle jag skutta några hinder med Nespisen, dock så var inte hon alls inne på samma banor som mig!
förs skulle hon inte ens gå över en liten bom som var pytte, pytte lite upphöjd.
Men när hon väl komit över den så gick den bra.
Sen vände jag på sockerbiten så hindret skulle bli lite högre... stanna... men med lite draghjälp så gick det bra och sen gick det hindret bra flera gånger om.
Efter de skulle jag testa ett hinder som var ungefär lika högt som sockerbitshindret bara de att det här hindret var ju inte ett sockerbitshinder utan ett med hinderstolpar (eller vad det nu heter) och.... hon stanna, det gick innnte.
Jag försökte ett antal gånger men njaa, liiiite för läskigt!
Skulle då ta sockerbitshindret igen men hade då ställt upp det på högsta delen och först... stanna hon... men sen gick det faktiskt.
Så lite har hon faktiskt hoppat idag :P
Haha, knäppa ponny!
Dressyr är mera hennes grej!

Men har ingen anning om vad jag ska göra imorn, funderar på att kanske tömköra, eller rida ut.
Men jag vet inte, hon villa igår och hoppa idag, så man kanske ska dressyra och sen rida ut på onsdag, eller så får hon villa på onsdag och så dressyrar jag i morn och tömkör på tordag, men om hon villar på onsdagen som kommer hon trolligtvis vara pigg på torsdagen och det är alltid jobbigare att tömköra Nessie när hon är jättepigg.
Men om jag rider ut imorn så blir det ju inge bra att hon villar på onsdag.
Men kanske om jag dressyrar i morn och hon villar på onsdagen och sen rider jag ut och dressyrar lite lätt ute på torsdag och sen tömkör jag på fredag.... ELLER.... ÅHHHH... JAG VET INTE!
Skit samma det löser sig nog.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback