Dagens Ridpass

Publicerat: 2012-08-14 / 23:07:52 | Kategori: Dagens Ridpass
Heeeeejsan sveeejsan!

Idag fick Nespan ridas ut :D
Länge dessutom!
Först så red jag ut med Frida och Tellus en lite kortare uteritt.
Då var hon lugn snäll och jätte duktig.
Vi skrittade mest men travade även lite vilket Nespisen tyckte var suuuper kul!
Efter det red jag med Hanna till klätterbaken, på vägen dit var det inga problem och Nessie skötte sig superbra.
Man märke att hon tyckte det var lite jobbigt att klättra så jag gick bara uppför backen 2-3 gånger tror jag.
Hon var trots att det var jobbigt väldigt duktig och kämpade på.
Men så ville Hanna rida ner och klättra upp en gång till och då stannade jag där "uppe" och väntade.
Då fick Nessie ett utav sina berömda damp ryck!
Slängede sig hit och det och stegra-bocka två gånger på raken...
Det slutade med att jag fick hoppa av och leda henne runt i en cirkel för att stimulera henne medans Hanna och Laban klättrade.
Hahaha, lilla söta damp ponny <3

Sen gick resten av färden hem bra.

När vi kom tillbaka så svabbade jag av henne och borstade av henne medans hon åt lite hö (hösilage).
Sen tog jag faktiskt ut henne och FOTADE lite!
Hon var super duktig fotomodel och jag har massor med foton att visa.
Men dom flästa vart det lite konstigt ljus så jag ska redigera dom först men det orkar jag inte ikväll så dom kommer upp imorn (förhoppningsvis) istället.

När jag släppte ut henne i hagen värkade hon väldigt nöjd och glad :)
Och imorn får hon vila, jag ska vara med min familj och njuta av dom sista dagarna på sommarlovet!
Även om jag njuter när jag är i stallet också såklart! (roligaste jag vet!!!!)


Bloggar mer i morn :)
Ha de bäst!

BILDBRIST! Men inte så länge till :D



Sarah
Publicerad: 2012-08-14 / 23:36:14 | Blogg: http://sarahfolkesson.blogg.se/

Hon är ju inte en duktigare fotomodell än Linnea! Ingen är bättre än Linnea, hon har liksom glöden i sig! Alltid glad och öronen framåt! ;) hahahahaha XD



Puss på dig! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback