Ångesten börjar komma...

Publicerat: 2012-08-04 / 11:42:47 | Kategori: Övrigt
Hej!

Det var ett tag sen jag skrev nu, men jag varnade ju faktiskt för dålig uppdatering för länge sen så där har jag nåt att skylla på!
Men nu, nu börjar ångesten komma!
Sommalovet är ju nästan slut!
Det känns INTE bra!
Jag har åttan framför mig och inte känns det bättre av att värande människa säger att åttan är värsta året...
Sommaren har gått otroligt fort och det finns massor kvar jag vill hinna göra men det börjar bli tajt alltså!
Men ändå när jag tittar tillbaka på allt jag gjort så känns sommar ganska lång ändå.
Jag började min sommar med dressyr KM på Nessie, inte gick det bra men det är alltid roligt att tävla.
Samma dag fast lite senare skulle vi lasta in Nessie i transporten och åka till Nicole för att gå på ridläger!
Grymt kul det också :D

När Nessie gick ut på sommarbete så vart det väldigt lite stall för min del.
Jag har haft ridabsstinens flera gånger och jag har det nu också.

Stranden har blivit en nära vän till mig då jag leggat och gassat där en hel del.
Men jag har även hunnit varit i Göteborg och då även på Liseberg.
Sista dagen i Göteborg skulle vi gå och shoppa i stan men efter närmare eftertanke så kom vi på att det skulle bli väldigt stressigt och vi skulle komma hem vi 12 på natten ungefär eftersom bli resan hem skulle ta nästan 5-6 timmar.
Så stället sa vi att vi tar en liten omväg och svänger förbi Ullared!
Det hade jag givetvis inte något imot så vi var där i ca 2 timmar.
Egentligen ska man väl ha en heldag där för att i lugn och ro hinna titta på allt.
Men jag höll mig på hästavdelningen och lite på klädavdelningen och det var inte ett särskillt svårt val.
(Dock kom vi hem vid typ 12 på natten i alla fall...)

En ny ridhjälm och en ny kvaj fick jag med mig hem plus lite till som jag kan vissa i ett annat inlägg.
Men nöjd vart jag i alla fall :)

Ja, och nu sittar jag hemma hos min kusin Madde i Arboga och här har jag varit  sen i tisdags.
Men i morgon åker jag hem.

Och imellan allt det här har jag även hunnit gått lite ponnyrundor och hälsat på Nessie lite också :)
Jag är nöjd över min sommar trots att jag kanske tycker att jag kunde utnytjat den ite mer, men aja nu ska vi inte tänka så! Sommarn är ju inte slut än!


Från det ena till det anndra, när jag kommer hem från Arboga så börjar det bli smått dags att sätta igång Nessie lite.
Såklart börjar vi ju med att skritta och eftersom Nessie ändå är 20 så måste man tänka på att sätta igång henne lite extra långsamt.
Så jag lär få skritta kanske en vecka och lite till innan jag över huvud taget kan börja jogga henne lite.
Men nu ser jag att det här inlägget vart väldigt långt.
Jag hoppas ni orkade läsa allt!

Jag ska verkligen försöka börja blogga ordentligt nu men mer om det i ett annat inägg ;)


PS: Vad tycker ni om den nya designen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback