Dagens Ridpass

Publicerat: 2012-04-20 / 23:34:37 | Kategori: Dagens Ridpass
Idag åkte jag som jag sa i ett tidigare inlägg att till stan med några kompisar för en fika.
Så jag kom till stallet lite senare idag.
Vid kvart över fem ungefär.
Dock han jag inte rida mer en 10 minuter på fritimmen så jag fick rida på ute banan i det "vakra" vädret...
Ridpasset gick i alla fall relativt bra.
Hon var superfin i ridhuset och lyssnade bra på et mesta
Då han jag bara skritta och trava lite så det var inte förns på utebanan som jag verkligen satte igång ridpasset.
Men hon kändes fin i både skritt och trav där också, dock inte i galoppen.
Hon drar upp huvudet och spänner till och blir då stark och spinger ifrån en.
Hon blir sum i munen och igenting funkar.
Sen kom Jossan!
Så hon fick sitta upp en stund och mjuka upp henne lite.
Efter det vart det klart mycket lättare.
Och jag vet nu också hur jag ska gör när hon gör så.

Hon fick en grym power i galoppen på slutet.
Så himla härlig!
Men hon var lite halv trippig efterosm det rengnat massa vatten på banan, och de var ju bara fööör läskigt!
Fast även det blev bättre i slutet.

Känner att jag är ganska dålig på att skriva dagens ridpass.
Dom blir så sluddriga och jobbiga att läsa!
Får försöka bättra mig på den fronten!

Ledsen för dålig uppdaering föresten!
Men har haft massa att göra idag igen.
I morogn lovar jag er bättre uppdatering! :)

Bara för att jag längtar såååhäääääär mycket till sommaren!! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback